Searching... searching

lørdag den 6. august 2011

Forgiveness

"Forgiveness is more than saying sorry. To forgive is divine so let's have a glass of wine and have make-up sex, until the end of time, time time, time tiiiiiiime, time!"

Denne "sang" er fra filmen Just Friends. Jeg kan ikke huske hvornår jeg har set filmen, med hvem, hvad den handler om, eller hvad jeg syntes om den, jeg kan bare huske denne "sang" som jeg fandt via youtube. Men den sang gør mig altid så glad og hver gang jeg tilgiver nogen eller bliever tilgivet, så kører den her sang i mit hovede.

Idag kom jeg til at beskylde min ene lillebror for noget, der ikke var fair og slet ikke i den sammenhæng, det blev sagt. Jeg har haft mange skænderier med mine forældre og brødre, og selvom jeg har sagt undskyld til mine forældre, har jeg aldrig sagt undskyld til mine brødre. Det gjorde jeg så idag. Jeg gav ham en dybfølt undskyldning og han accepterede den og tilgav mig. Det lyder underligt, men jeg havde slet ikke forestillet mig, at han kunne finde ud af at tilgive, men det gjorde han og den følelse har holdt mig oppe hele dagen. Den følelse af at blive tilgivet, den var helt fantastisk. Det er ikke fordi, jeg ikke er blevet tilgivet eller har tilgivet før, men at opleve hvordan min bror rent faktisk kunne tilgive, og så endda mig, den følelse var vidunderlig. En rigtig feel-good oplevelse, som har fået mig til at se min bror i et helt nyt lys og jeg føler mig mere... hmm knyttet til ham måske? I hvert fald noget godt!

 Der er ikke rigtig andet tilbage end at sige, at man aldrig går galt i byen med en dybfølt og oprigtig undskyldning og hvis flere mennesker bare sagde undskyld, så ville verden være et bedre sted at være. "And world peace".

Her er youtubeklippet med sangen, som bare virkelig fanger meget af det her med at tilgive på sin helt egen måde - hvilket sikkert også er centralt for filmen, selvom jeg ikke kan huske hvordan :p

Ingen kommentarer: